8 клас. Зайнятість населення
ТРУДОВІ РЕСУРСИ.
КІЛЬКІСТЬ І ЯКІСТЬ ТРУДОВИХ РЕСУРСІВ.
ЕКОНОМІЧНО АКТИВНЕ НАСЕЛЕННЯ.
ПРОБЛЕМИ ЗАЙНЯТОСТІ НАСЕЛЕННЯ.
Відео до уроку (д/з не з відео, а наприкінці тексту тут): https://www.youtube.com/watch?v=__-qBb-byeU
Тільки безпосередньо за участю людини і задля неї самої здійснюється
перетворення природних ресурсів на сировину і матеріали, виробництво з них
готової продукції. Лише частина населення бере участь у суспільній праці, маючи
професійні знання, здібності та фізичну силу. Зрозуміло, що необхідно володіти
інформацією про кількість і якість населення. Для такого дослідження, по-перше,
використовують різні складові населення — економічно активне населення, трудові
ресурси, безробіття тощо.
Опрацювати текст підручника, з’ясувати значення термінів: «економічно
активне населення», «трудові ресурси», «економічно неактивне населення», "безробіття" (за текстом та таблицею § 59).
Розгляньте приклад розв'язання географічної задачі:
В Україні до економічно активного населення станом на
початок 2010 року належало 22150 тис. осіб (63,3 % від усіх осіб 15-70 років).
З них до працездатного віку належало 20322 тис. осіб. Яку частку від економічно
активного та всього населення вікової групи 15-70 років становило на цей момент
економічно активне населення до працездатного та після працездатного віку?
Розв’язок:
Визначаємо кількість людей працездатного віку:
22150 тис. — 63,3%
X — 100%
X = 22150 тис. х 100% : 63,3% = 34992 тис. осіб.
Визначаємо кількість економічно активного населення до працездатного та
після працездатного віку:
22150 тис. — 20322 тис. = 1828 тис.
Визначаємо частку економічно активного населення до працездатного та
після працездатного віку від всього економічно активного населення:
1828 тис. — X 22150 тис. — 100%
X = 1828 тис. х 100% : 22150 тис. = 8,25%.
Визначаємо частку економічно активного населення до працездатного та
після працездатного віку від всього населення вікової групи 15-70 років:
1828 тис. — X 34992 тис. — 100%
X = 1828 тис. х 100% : 34992 тис. = 5,22%.
ДЗ: § 58.
Комментарии
Отправить комментарий