9 клас. Торгівля

Світовий ринок товарів і послуг

 (До уроку додається презентація)
Презентація "Світовий ринок товарів та послуг"
       Світовий ринок - система обміну товарами і послугами, що виникла на основі міжнародного поділу праці й міжнародних валютно-кредитних і фінансових відносин. Функціонально світовий ринок є полем та результатом докладання праці, капіталу, природних та інших ресурсів. Організаційно цей ринок є сукупністю прямих взаємовигідних договорів (між рівноправними партнерами), спрямованих на задоволення потреб у товарах та послугах, забезпечення необхідними ресурсами та отримання доходу.
Світовий ринок утворився наприкінці XVIII ст. у результаті активізації торгівлі між країнами. 
         Етапи еволюції світового ринку: внутрішній ринок (форма господарського спілкування, за якою виробник самостійно продає товари всередині країни), національний ринок (внутрішній ринок, частина якого орієнтується на іноземних покупців), міжнародний ринок (частина національних ринків, що безпосередньо пов'язана із закордонними ринками).

       Суб'єктами світового ринку є державні органи різних рівнів (центральні, регіональні, муніципальні), а також підприємства й організації, міжнародні організації (при наданні фінансово-кредитної допомоги та інвестиційних коштів), транснаціональні корпорації та міжнародні об'єднання, окремі особи.
       Об'єктами світового ринку є товари й послуги, що обертаються в міжнародній торгівлі, фактори виробництва.
Презентація "Світовий ринок товарів і послуг"

       Інфраструктура світового ринку представлена міжнародними економічними, фінансово-кредитними установами і організаціями як загальносвітового (СОТ, Міжнародна торгова палата, Міжнародний валютний фонд, Європейський Союз тощо), так і регіонального значення (Європейський банк реконструкції та розвитку  та НАФТА, АСЕАН тощо).

        Видами міжнародної торгівлі є: експорт (реалізація товарів і послуг за кордон) та імпорт (придбання товарів і послуг за кордоном).
   Форми міжнародної торгівлі представлені: обміном споживчими вартостями (засоби виробництва й предмети споживання); обміном технологіями (ліцензії, патенти, «ноу-хау»); торгівлею послугами (інжиніринг, консалтинг, обробка та передача інформації, експертиза проектів); безвалютним товарообігом (компенсаційні угоди, бартер кліринговий і паралельний).

        Зовнішня торгівля товарами — найстаріша форма міжнарод­них економічних відносин. Незважаючи на відносне зменшення значення, вона продовжує відігравати важливу роль у розвитку господарства всіх країн світу.
Обсяг світового експорту товарів на початку ХХІ ст. перевищив 12.трлн. дол. США та продовжує щорічно збільшуватися. В епоху НТР суттєво змінилася товарна структура торгівлі. У структурі експорту спостерігається зниження часток сільськогосподарської продукції та мінеральної сировини.
Аналітика Nielsen: як росте ринок товарів повсякденного попиту в ...

       Світовий ринок послуг — це система міжнародних відносин, що існує на основі міжнародного поділу праці, де основним товар­ним об’єктом виступають різноманітні види послуг. Охоплює науково-технічне співробітництво, міжнародний туризм, тран­спортні послуги.
     Науково-технічне співробітництво є важливою формою міжна­родних економічних зв’язків, яка обумовлена НТР та поглиблен­ням міжнародної спеціалізації не лише у виробництві, а й галузі наукових досліджень. Вона проявляється в міжнародному обміні науково-технічними знаннями, а також у здійсненні спільних на­укових розробок і проектів.
        Найбільш раціональними й ефективними формами цього спів­робітництва є:
       створення спільних науково-дослідних центрів, бюро, лабора­торій для використання новітніх науково-технічних ідей, кон­струювання, маркетингових досліджень і техніко-економічних розрахунків;
       спільні експерименти в галузі вдосконалення діючої техніки і технології з метою поліпшення техніко-економічних показни­ків роботи;
       спільні дослідження та вивчення закордонного досвіду в галузі організації виробництва і праці;
       поточна координація та консультації з питань науково-технічної політики;
       організація підготовки кваліфікованого дослідницького персо­налу.


       ДЗ: 1)§ 37.



Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

5 клас. Екосистеми

6 клас. Природні зони

6 клас. Географічна оболонка